Farmamarketeer, zet u het transtheoretisch model al in?

Farmamarketeer, zet u het transtheoretisch model al in?, door

U wilt een gedragsverandering bewerkstelligen bij een arts, namelijk het voorschrijven van het juiste geneesmiddel voor de juiste patiënt. U gaat aan de slag en ontwerpt een multichannel strategie. Maar past u bij het bepalen van uw strategie ook theorieën en modellen uit de sociale wetenschap toe?

Risicocommunicatie voor farmamarketeers: 6 tips

Risicocommunicatie voor farmamarketeers: 6 tips, door

We spreken van risicocommunicatie wanneer u met een arts of patiënt communiceert over de bijwerkingen van een medicijn of de gevolgen van een ongezonde leefstijl. Of u nu face-to-face communiceert of via een artikel op uw website, u heeft het over risico’s met een bepaald doel, namelijk: mensen informeren zodat zij tot een weloverwogen beslissing komen, gedragsverandering, of het maken van een realistische risico-inschatting. Goed om uw risicocommunicatie eens onder de loep te nemen.

Follow us